12.12.2010

Eesti õpilaste tulemused PISA uuringus stabiilselt kõrgel tasemel

Rahvusvahelise haridusuuringu PISA järgi on Eesti õpilaste tulemused endiselt head, kuid matemaatika ja loodusteaduste osas on Eesti positsioon riikide pingareas veidi langenud.

2009. aasta uuring paigutas Eesti õpilased funktsionaalse lugemise valdkonnas kõigi riikide võrdluses 13. kohale. Koht on kolme aastaga jäänud samaks, kuid Euroopa riikidega võrreldes on Eesti tõusnud varasemalt kaheksandalt kohalt viiendaks.

Samas on Eesti langenud matemaatika ja loodusteaduste osas. 2006. aastal olid Eesti õpilased matemaatika valdkonnas maailmas 14. ja Euroopas kuuendal kohal, kuid mulluse seisuga on kohad vastavalt 17. ja seitsmes.

Loodusteaduste osas on Eesti positsoon väga hea, kuid kui eelmine uuring andis Eestile maailmas viienda, siis nüüd üheksanda koha. Euroopas on Eesti endiselt teine.

Haridusminister Tõnis Lukas kommenteeris, et uuringu järgi on õpilaste baasteadmised head, kuid eesti õppekeelega koolide tulemused olid venekeelsete koolidega võrreldes endiselt paremad. Samas kinnitas ministeerium, et vahe on vähenenud.

Samuti ei saa Lukase sõnul rahul olla väga häid tulemusi saanud ehk viiendale ja kuuendale tasemele jõudnud õpilaste osakaaluga, mis oli lugemise ja matemaatika osas madal. "Peame oma andekatega rohkem tegelema ja ka neile vastava raskusastme ülesandeid rohkem kasutama," tõdes ta.

Allikas: ERR

Loe lisaks

Edasi uudiste arhiivi